yoga_susanna_redeker_zutphen

YOGA

WOENSDAGAVOND YOGA

  • 19:00 tot 20:00 rustige yoga & cranio; zachte hatha yoga

  • 20:30 tot 21:30 sussende yoga & yoga nidrayoga voor het slapen gaan

Lesdagen woensdagavond ​2022
Woensdagavond van 19 januari tot 23 feb (6x les) | van 9 mrt tot 20 april (7x les) | van11 mei tot 6 juli (9x les)

-> woensdag 30 maart vervalt, deze dag is op donderdag 31 maart ivm opleiding Adem en Stem

-> woensdag 1 juni vervalt, deze is op donderdags 2 juni ivm opleiding Adem en Stem

Tijdens de yoga lessen doe je een aantal Asana's (oefening / houding ). Asana betekent letterlijk ‘je plaats innemen’.Yoga zoals ik deze geef: "Een yoga-reis van duizend kilometer begint met één eerste stap om je eigen plaats in te nemen."Ik vind het belangrijk dat jij jezelf kan zijn zowel op als naast de mat.Tijdens iedere yogales vormt meditatie een vast onderdeel van de les, hetzij via een meditatietechniek, een ademhalings- oefening of tijdens het doen van een yoga-houding.

Voor 4 - 5 weken leer je dezelfde houdingen om meer tot verdieping te komen naar jezelf toe.
- Iedereen volgt de les op zijn of haar eigen niveau.
- Ervaring is niet vereist.
- Iedere deelnemer neemt zijn of haar eigen yogamat, een deken en eventueel een mediatiekussen mee.

YOGA NIDRA

Nidra betekent letterlijk SLAAP.
"Het is een ontspanning techniek die je naar een staat van bewustzijn brengt waar je eindeloze rust kan ervaren." ( Tracee Stanley)

 

Yoga Nidra heeft drie betekenissen

  • Staat van bewustzijn

  • Een oefening om die staat van bewustzijn te bereiken

  • Het is een energie, ruimte, de kracht, het wezen van rust, slaap.

  • Meer informatie over Yoga Nidra

 

BOOGSCHIETEN

Voor de cursisten wil ik aan het einde van het hele jaar Yoga ( juni 2022) de lessen eindigen met een workshop BOOGSCHIETEN. Boogschieten heeft een meditatief karakter. Voor het boogschieten is het belangrijk om in opperste concentratie te zijn. De schutter dient één te worden met zijn doel. Wanneer je bij het loslaten van de pijl in de juiste gemoedstoestand bevind, doet het er niet toe of je het doel raakt of niet, de meditatie en het tot jezelf komen doet op zo'n moment meer dan genoeg! Net als YOGA!
Voor de workshop boogschieten zijn er extra kosten aan verbonden.

TARIEVEN YOGALES

  • Proefles          € 5,00

  • Losse les        € 11,00

  • Per seizoen     € 10,00 per les; bijvoorbeeld 7 lessen in een seizoen is € 70,00

  • Flexibele 10 lessenkaart € 110,00 (6 maanden geldig)

PRIVE LES

  • Losse les 60 -75 minuten € 59,00
     

Een privé yogales wordt helemaal afgestemd op jouw wensen en behoeften en je krijgt de volledige aandacht. Ieder lichaam is anders en heeft andere behoeften. Ik heb ervaring als lichaamsgerichte therapeut, deze wijsheid neem ik mee tijdens de lessen. 
BURN-OUT wanneer je veel last hebt van stress en burn-out klachten dan kan een persoonlijke traject je helpen om weer dichterbij jezelf te komen.


YOGA LES AAN HUIS

  • Losse les 60 - 75 minuten € 65,00

Yoga les aan huis is een les die is afgestemd op jouw wensen en behoeften, in een voor jouw veilige en rustige omgeving. 

Ik neem je mee op jouw persoonlijke reis waarbij je connectie maakt met jezelf. 

Je hebt hierdoor geen last van reistijd, ongewenste externe prikkels of een vast lesrooster waar je omheen moet plannen. 

Persoonsgegevens 
Ik doe mijn best om jouw privacy te waarborgen. Dit betekent onder meer dat ik zorgvuldig om ga met jouw persoonlijke gegevens. Zie verder huisregels-en-privacy

Yoga en Cranio

- in stilte ZIJN

- vertragen

- voelen; wat heeft jouw lichaam je te vertellen

- navoelen; wat is het effect van een houding

- toelaten wat je tegenkomt in mildheid en zachtheid

- luisteren naar je lichaam

- JA zeggen tegen jouw NEE; je eigen grens voelen en ervaren

 

Voelen

Tijdens de yogales wanneer je in een asana of houding komt dan kan jij je aandacht gaan richten op wat je voelt in jouw lichaam. Wat heeft jouw lichaam je te vertellen? Welke lichaamssensaties zoals pijn, strekking, spanning en ontspanning kom je tegen? 
Misschien kom je ook emoties en gevoelens tegen, zoals; angst, schaamte, passie, enzovoort.

 

Navoelen

Na de houding nodig ik je uit om na te voelen wat het effect is van de houding. Op deze manier kan je leren wat de houding voor jou doet, wat jij tegen komt.

 

Toelaten

Soms kan het toelaten van een emotie of gevoel lastig zijn. Het kan helpen om jezelf toestemming te geven om te voelen en na te voelen wat jou lichaam je heeft te vertellen. Mildheid, zachtheid en acceptatie kan hierbij erg goed helpen.   

Tijdens de les kan je ook negatieve of ongewenste gevoelens tegen komen, ook deze mogen er zijn. Die hoeven niet weg te worden gewerkt. Dit kan helend en bevrijdend werken. Zodat er ruimte is voor mildheid en zelfacceptatie. 

Na de les

Mocht er heftige emoties tijdens de les naar voren komen, dan is er ruimte om na de les of op een ander tijdstip hierover te praten.

Mijn ervaring is met werken met je lichaam dat het fijn kan zijn om iets woorden te leren te geven.

20210613_134916.jpg

MEER OVER YOGA EN CRANIO

Wat hebben deze twee met elkaar te maken? Voor mij alles!

Door middel van cranio sacraal; lichaamsgerichte therapie , heb ik geleerd om meer en meer naar mijn lichaam te luisteren.

Yoga is voor mij een mooie aanvulling om nog beter in contact te komen wat mijn lichaam heeft te vertellen.

Met een cranio sessie ga ik graag vertragen en de stilte in. Door te vertragen en de stilte kan ik veel beter luisteren naar het fluisteren van mijn lichaam.

Op deze manier geef ik graag yoga:
Door jou uit te nodigen om te vertragen, van binnen uit te voelen, naar de stilte te luisteren en te ervaren wat je lichaam jou te vertellen heeft.

Ik kan met de boom-houding ( zie foto) met mijn armen voor de borst gaan staan. Of met mijn armen omhoog.
Ik sta op één been en met mijn andere voet kan ik tegen de kuit aanzetten of nog half op de grond.

Of met de krijger I, kan ik een grote stap naar achteren zetten en mijn voorste been buigen of ga ik van binnen voelen wat mijn lichaam heeft te vertellen? En is een kleinere stap voor mij op dat moment veel fijner?
Tijdens de yoga opleiding heb ik geleerd om goed te luisteren naar mijn lichaam, heb ik geleerd om mijn grenzen in de gaten te houden, deze te voelen en te ervaren en vooral er naar te luisteren!
Deze ervaring geef ik graag door!