Meditaties en Yoga Nidra

yoga_susanna_redeker_zutphen

Verschillende fases Yoga Nidra oefening.

  • Je brengt je aandacht naar binnen, door goed te gaan liggen, erkennen waar je bent, wie je  bent,
    met alles wat zich NU in jouw afspeelt, neem de geluiden om je heen waar.

  • Bewustzijn naar jou lichaam brengen, hoe meer je kan ontspannen, hoe meer je aandacht zich naar binnen kan keren, naar de subtiliteit wat zich in jou lichaam afspeelt.

  • Adem, je observeert jouw adem, je energielichaam voelen en je leert je te concentreren en te focussen.

  • In de diepe slaap van Yoga Nidra is er ruimte voor JOUW, daar vind herstel plaats in jouw systeem. Voorbij jou lichaam, adem, bewegingen van de mind, een open ruimte of zoals vanuit de cranio sacraal therapie: THE NO-MIND.
     

Voordat je gaat luisteren naar deze Yoga Nidra of een meditatie, zorg eerst goed voor jezelf.

  • Zorg dat je comfortabel ligt. Zoals deken, warmte, bedding.

  • Nodig jezelf uit om even helemaal niets te hoeven. Om in vertraging te komen met jezelf, een moment voor jezelf.

  • Je hoeft niets te doen, je hoeft niets te weten. 

  • Je hoeft niets te bereiken.

  • Er is nu alle tijd en ruimte om even te rusten.

Dankbaarheid meditatieSusanna Redeker
00:00 / 12:29
Yoga nidra immuunsysteemSusanna Redeker
00:00 / 25:36